onsdag 10 februari 2010

Poster child

Igår kunde jag gå och hämta ut det paket med affischer som jag beställt från Discshop. 99 kr för 5 st var ju som hittat, så bara att slå till! Blev mest musikrelaterade affischer som jag hittade bland dem jag kunde välja mellan för det bra priset. En av dem var dock framsidan från boken "På drift" (org. tit. "On the Road") tecknad i skön 50-talsstil, vilket är en bok som poppat upp i diverse olika andra sammanhang, böcker och filmer sedan jag läste den. Jag satte upp den i köket då vi alla i korridoren sagt att det sett lite färglöst och trist ut där, så det gladde alla dom andra. Sedan satte jag upp en affisch med The Smashing Pumpkins, som var från den tiden då jag tyckte de var som bäst och släppte den här singeln, på utsidan av min rumsdörr för att göra den lite snyggare. En tredje hamnade inne i mitt rum, passande nog ovanför sängen då det är en promo-affisch för skivan "bob hund sover aldrig". Motivet är en tydlig referens till Iggy & The Stooges klassiska omslag till skivan "Raw Power", vilket är passande även det då bob hunds sångare Thomas Öberg helt klart är Sveriges svar på Iggy Pop. Köpte sedan även en med den mycket bra artisten Ben Harper med motivet från skivan "The Will To Live", som jag ännu inte satt upp, och en annan som föreställer ett mycket ungt U2, som ännu inte levererats då det inte fanns i lager för tillfället. Så nu är det i alla fall lite snyggare i korridoren och på mitt rum med mer på väggarna.

2 kommentarer:

  1. Och jag som trodde du levde på 2010-talet? Välkommen i 70-talsträsket
    Farbror Jocke

    SvaraRadera
  2. Nä men tycker farbror att jag är gammal? Jodå, 2010-talet är inte dumt, men musikaliskt så skulle det varit häftigt att ha varit ung på 70-talet. Men säkerligen så kommer nog mina syskonbarn att tycka detsamma om nutiden 30-40 år framåt. Retro är ju alltid modernt dessutom, lite ironiskt nog.

    SvaraRadera