onsdag 9 december 2009

Phone tapped



Imorrse när jag kom ut ur duschen så hade jag ett missat samtal. Klickade fram för att se vem det varifrån, men det visade sig att det var från ett dolt nummer. Blev ju såklart lite nyfiken på vem som ringt, men mest lite irriterad över att inte kunna veta eller kolla upp. Senare på förmiddagen så ringde det igen och stod "Dolt nummer". Har tidigare haft problem med alla möjliga sorters försäljare och liknande som ringt och varit svåra att få ge upp och inte ringa mer, så efter det så svarar jag helst inte när jag inte ser vad det är för nummer. Förstår egentligen inte poängen med dolt nummer riktigt, även om jag såklart kan se vissa situationer då det behövs. Känns ju som värsta hemliga polisen eller så när man blir uppringd och inte ens kan se vad det är för nummer. Dessutom kan man ju inte ringa upp om man helt missat samtalet, vilket jag gjorde första gången. Kanske är det bara jag som är lite paranoid, men vill någon mig nåt så får de allt bekänna vem det är. Så jag skiter i om telefonen blinkar och ringer om jag inte kan se alls vem det är, och lyssnar på den här klassikern istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar