tisdag 29 december 2009

Julhandling

Inte uppdaterat på ett bra tag nu, varit mycket annat, men kommer nog att skriva mer. En del av tiden har gått till att tänka ut och handla julklappar. Jag gillar allra oftast att gå runt och kolla i affärer, och har då oftast heller inte alls bråttom. Gillar dessutom att komma på bra presenter att ge till andra. Dock så blir jag helt tokig av att gå och leta presenter när i princip en hel stad ska göra det samtidigt innan julen, och jag samtidigt är stressad av att vara ute i sista stund eftersom jag oftast har haft mycket annat att fokusera på i slutet av terminen.
I år så blev det såklart som nästan varje år att jag stressade runt de två sista dagarna, även om jag funderat eller kollat ut några innan. Hade några bra idéer på presenter men som visade sig vara lite smått svåra att hitta exakt som jag tänkt mig. När jag till slut efter att ha sprungit runt i massa affärer hittade ungefär det jag sökte och butikens kortmaskin lagt av och kön till bankomaten på torget bestod av typ två dussin personer funderade jag starkt på att gå bärsärk i folkmassan, fast lugnade mig till slut turligt nog.
Lite lugnare och mycket trevligare var det idag när jag på eftermiddagen åkte och kollade kläder med min syster på Lager 157. Hittade en del som jag tyckte var snyggt men inte så mycket som satt bra eller kändes helt rätt. Kom i alla fall hem med två par Happy Socks och en t-shirt från Whyszeck. Även om jag gick mest runt själv på herravdelningen så är det mycket roligare att ha sällskap och råd än att gå runt ensam och få fnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar