onsdag 16 september 2009

Babyblå is the new black!



I lördags åkte jag med David ut till IKEA för att införskaffa lite nödvändiga prylar och få riktig ordning på mitt rum igen. Sen jag senast bodde i Uppsala så har de byggt ut butiken till två våningar, vilket även den i Newcastle va. Käkade en tallrik med potatis, lingonsylt och minst 15 köttbullar, mäktigt! Sen var det bara att börja irra runt bland soffor, sängar, skåp, sidobord och allt annat. Tycker alltid man går vilse. Va inte ute efter något speciellt direkt, men hade lite idéer. Blev först och främst ett litet bord som jag ska ha framför min soffa. Ville ha ett grönt egentligen som då skulle matcha färgen på min laptop, men det har tydligen utgått, för jag har sett att det funnits tidigare. Blev ett babyblått bord istället, vilket ändå matchar (det måste det ju) min mörkblåa soffa och gardiner. Köpte två kuddar till som då matchar datorn istället för bordet, och skönt att ha när man sitter (fast oftast ligger jag ner) i soffan. Blev även lite andra småprylar till sängen, badrummet och köket. Man plockar oftast åt sig mer än man tror, men inte alls så himla dyrt som tur är. Fint blir det också! Efter totalt några timmar där så tog vi bussen tillbaka hem en snabbis, för att sen ta oss ner på stan för att kolla på Manchester City mot Arsenal på O'Leary's. David är ett ganska stort Arsenal-fan, så för att öka på spänningen och rivaliteten i matchen lite så bestämde jag mig för att lite smått hålla på Man City, (även om jag som liten grabb gillade när Limpar och Schwarz spelade för Gunners) som lite roligt nog just spelar i babyblåa matchtröjor. Matchen var riktigt underhållande på alla sätt med många mål, och lagen tryckte på i olika omgångar. Rivaliteten behövdes dock inte ökas på då den redan var på topp med Touré och Adebayor som lämnat Arsenal för Man City för säsongen. Den sistnämnde visade upp både sin genialiska sida och sin galenskap med en enorm dribbling som nästan blev mål, en stämpling i ansiktet på sin förra lagkamrat Robin van Persie, för att sedan göra ett mål och där efter rusa över hela planen och fira framför Arsenals supportrar. Inte vackert! Nu väntar avstängning för först och främst stämplingen, och även kanske det osportsliga uppträdandet som lätt kunnat lett till våldsamheter. Matchen vanns iallafall till slut klart av City med 4-2. Kanske till och med fick de stora City-fansen bröderna Gallagher att sluta tjivas och kramas igen.

2 kommentarer:

  1. Stämplingen var inte snygg. Men att springa 90-meter för att retas med gamla fansen (som faktiskt har hånat honom ganska så mycket de senaste månaderna) är ju helt briljant. Där växte han i mina ögon. Men klart är i alla fall att det är en kille helt utan mentala spärrar.

    SvaraRadera
  2. Måste medge att jag garvade och sa högt "va fan gör killen..??!" när han sprang och slängde sig på knä. Som sagt, en tunn linje mellan geni och galenskap.

    SvaraRadera