söndag 27 september 2009

Sick of studying

Inte uppdaterat på tvåsiffrigt antal dagar nu, bara inte blivit av, men som vanligt hänt en del grejer sen senast. Förra fredagen var det dags för att ha en stor gemensam fest i min korridor med mina åtta grannar. Åt först tacos tillsammans i köket, pratade och skrattade. Va kul att få lite mer tid att lära känna allihopa lite mer. Sen ungefär en timme senare började gästerna komma. Kände inte alls många, men det var bara kul att få chans att prata med alla möjliga människor. Tror det kan troligtsvis ha varit mer än 60 pers som gick in och ut, och va även en fest på första våningen också. Hade inget tidsperspektiv under kvällen, så vet inte när festen slutade, men kul var det, och jag var ju inte ensam om att vara bakfull dagen efter. Skönt och trevligt då att mina föräldrar kom och hälsade på och bjöd mig och brorsan på lunch och fika!

Veckan som nu passerat har mest handlat om plugg. Har tenta imorgon, så har suttit mest hela dagarna på biblioteket och läst. Gick ut en sväng i torsdagskväll för att ha lite kul och koppla bort alla teorier och koncept för ett tag. Va nog inte så smart då jag kännt mig lite småkrasslig under dagen, även om jag knappt drack mer än en öl där och gick hem tidigt. Efter det har jag varit halvt sängliggande och inte orkat ta tag i pluggandet alls lika mycket som jag skulle vilja. Dock tagit det lugnt och kollat på film och annat hemma. Börjar bli lite bättre idag, men har fortfarande en hes, sexig röst som Phoebe i "Vänner". Nu ska jag iallafall ta tag i saker och ting och få lite gjort! Inte det alltid det lättaste när man har haft en mansförkylning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar