lördag 23 januari 2010

Avatar 3D



I onsdags så var jag och såg den absolut mest omtalade filmen just nu, Avatar, och då i 3D. En kompis hörde av sig och hade en extra biljett, som de tydligen hade varit tvungna att boka en vecka före för att få. Trodde faktiskt inte att jag skulle gå och se den, brukar sällan bli att jag ser de stora blockbuster-filmerna på bio. En kompis var lika förvånad som mig och påpekade att jag inte ens har sett någon av "Sagan Om Ringen"-filmerna (vilket jag har gjort, den sista, men inte på bio dock). Svårt att bedöma filmen på ett rättvist sätt efter all hype omkring den. Som upplevelse var den väldigt häftig och något som ska ses på bio och inte hemma i soffan eller på en datorskärm. Filmen var såklart väldigt snyggt gjord med massa storslagna naturscener. 3D-effekterna var även de rätt så bra gjorda. Det kändes inte direkt som att man var i filmen, men ibland så poppade det fram saker och många scener fick ett helt annat djup än vanligt, som att se ut genom ett fönster. Filmen i sig var väl sådär, det är ändå en typisk hollywood-film men de typiska klichéerna, även om den tar rätt sida i miljö- och krigsfrågorna. Dock sammantaget mycket god underhållning i drygt två och en halv timme, och häftigt att få se en film med 3D-effekter. En av de trailers man fick se innan filmen var för Tim Burtons "Alice i Underlandet" som kommer nu i vår och såklart har Johnny Depp och Helena Bonham Carter med bland skådespelarna. Den ser jag verkligen fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar