söndag 24 januari 2010

Baksmällan



Igår blev det en väldigt lugn hemmakväll efter två kvällar ute. I torsdags mötte jag upp mina gamla kursare från freds- och konfliktkunskapen som var ute på barrunda. Hamnade till slut på Smålands nation och dansade loss till hip-hop och electro. Dagen efter var Smålands återigen målet, då för att se Fibes, Oh Fibes! uppträda. Eftersom kön in var dock alldeles för lång så gick vi till ett annat ställe först för att sedan återvända efter bandet spelat, men rätt kul ändå!
Så på lördagen var jag rätt så trött och seg efter två relativt långa kvällar. Vad passade bättre då än att se på filmen "Baksmällan" i soffan och äta popcorn. Har hört väldigt mycket om filmen och att den ska vara otroligt rolig. Som vanligt när något blir så uppsnackat så är det svårt att bedöma om det stämmer, men den var absolut rolig med massa sköna repliker och perfekt hjärnlös humor för en kväll som denna.
En av skådespelarna i filmen är Zach Galifianakis, som numera har en av rollerna i den väldigt sköna tv-serien "Bored To Death" tillsammans med Jason Schwartzman och gamle Ted Danson. Jag stötte på honom för första gången när han var med i en andra video-version till Kanye Wests låt "Can't Tell Me Nothing" som är helt lysande. Han är riktigt bra på att gestalta den sköna loser-typen och är klart en av mina favorit-komiker just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar