tisdag 21 juli 2009

26

Då har man nu gått och blivit ännu ett år äldre idag, men som R. Kelly sa i sin låt skriven till Aaliyah, "Age ain't nothing but a number", och gifte sig sedan 27 år gammal med henne då hon var 15. Kanske inget att ta efter direkt, men nu är ju faktiskt bara nyss fyllda 26 ännu ändå så. Vet dock inte riktigt vad jag helst gör vid 27; göra som Jimi, Jim, Janis m fl och släcker ljuset och går ut, eller göra som R. Kelly och går hem och släcker ljuset med en 15-åring. Verkligen hoppas och tror skarpt på ingetdera.
Fast nu alltså bara avverkat lika många år som hälften av korten i en lek. Tycker det känns som en ganska bra jämförelse. Har inte så mycket hjärter, lite klöver har jag trots allt, kan få spader ibland, och tycker jag har rätt så bra med ruter i mig (usch vad torrt..). Så kan ju hoppas att det byggs på lite och jämnar ut sig med åren som kommer. Fast har inte mycket till åldersnoja, så får se vad som händer. Surt bara att man nu i många sammanhang räknas som vuxen och måste betala mer, men oftast kan jag ju fortfarande betala pris för student, vilket gör att man också håller sig lite ung.

Fast jag tycker åldern i de flesta situationer spelar mindre roll just nu och födelsedagar känns mindre viktiga så är det ju kul att ta till vara på dagen och göra något. Blev lite firande tillsammans med mamma och pappa ute i mosters sommarstuga tillsammans med släkten i Örebro. Mamma hade traditionsenligt (mer hennes grej än min numera dock) gjort en pannkakstårta som det bjöds på, alltid lika gott! Presenter fick jag några med; en hårklippningsmaskin, en bok, ett presentkort på en (välbehövlig) massage, och sex stycken kaffekoppar. Synd bara att det regnat verkligen hela dagen, men varit en trevlig födelsedag ändå!



Polaren Per - din purfärska "vuxna" 26-åring!

2 kommentarer:

  1. Wow!!! what a cake!!! it looks amazing!!!!! im soooooo jealous!!!! i didnt get a cake on my last birthday!!!! :(

    SvaraRadera
  2. Thanks!! It also tasted amazing, but it was very hefty. One slice and you had to lie down in the sofa and pat your belly. But that's how it's supposed to be :) I'm sure your b-day will be much better this year, with maybe an even more amazing cake! :)

    SvaraRadera