onsdag 29 juli 2009

GBG State Of Mind


Nu är det äntligen bokat och klart - en biljett till festivalen Way Out West i Göteborg i augusti!! Sommaren har inte varit så action-laddad hittills som man alltid hoppas, men det här kan bli kanon, och jag är laddad till tusen!
Var där premiäråret 2007, då de redan hade ett riktigt ruggigt bra program, men årets line-up är minst lika bra om inte bättre! Är så många jag vill se att det tyvärr nästan oundvikligt kommer bli krockar. De jag vill framför allt se är: Arctic Monkeys, Bon Iver, Wale, Glasvegas, Laakso, Robyn, Röyksopp, Amadou & Mariam, Asher Roth, Basement Jaxx, dead prez, Florence Valentin, Lily Allen, Nas, Vampire Weekend och Wolfmother, och flera andra som jag absolut kan tänka mig att se.
En av de akterna jag absolut vill se, dead prez, har nyligen släppt ett nytt mixtape och gjort en video till en av låtarna, som passar riktigt bra nu i solskenet:

dead prez - "Summertime"


Polaren Per - bigger than hip-hop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar