söndag 19 juli 2009

Boom Bapin' BBQ

I fredags sken solen lite oväntat nog så pallrade mig upp hyfsat tidigt och gled in mot stan för att chilla i en park med Tomas och Calle. Var sådär lagom varmt så det var skönt och behagligt och samtidigt stekte lite och gav en färg. Grabbarna hade tagit med sig både en fotboll och strandtennisracketar, så ett riktigt bra upplägg för en soft sommareftermiddag. Var bara en sak som fattades; musik. Spontan som jag är så slog jag slag i saken och gick och inhandlade två bärbara högtalare för en helt ok summa som man enkelt kan koppla in i någon form av musikspelare. Kan nog vara sommarens bästa inköp hittills. Med högtalarna inpluggade kunde vi digga loss till svängig reggae och hip-hop, och flummig rock som det sig bör - på hög volum och med tung bas. Eftermiddagen var fullbordad. Senare framåt kvällen blev vi ju såklart hungriga och bestämde oss därför att styra upp en grillning. Med tomma magar var tålamodet inte det bästa för att invänta en riktigt fin glöd, utan så fort det slutat brinna togs köttet fram. De andra tre hade dock gjort rookie-misstaget att köpa varsin fet flinta-stek, så mina små fina kotletter fick då inte plats, medan olja från deras stenåldersbitar rann ner på glöden och orsakade en mindre skärseld och färgade köttet sådär härligt nattsvart. Till slut var dock köttet genomstekt och redå att ätas tillsammans med potatissalad och bea. Hinner dock inte mer än börja sätta oss ner förän solstolen Tomas tagit med fälls ihop som en schweizisk fickkniv och det blir mat och sås överallt (jag klarade mig dock). Vad som var tänkt att bli en härlig grillstund fyra män emellan liknande tillslut mer ett slagfält eller bombnedslag. Nästa gång ska vi nog vara ytterliggare lite mer förberedda och ha mer tålamod. Polaren Per - din räddare i nöden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar