måndag 10 augusti 2009

"The back of the club, sippin Moët, is where you'll find me!"

Helgen som var blev verkligen vad jag behövde för att komma ur den deppiga dvalan man hamnat i med grått väder och konstig dygnsrytm. Nu var det strålande sol i princip hela helgen, och hände mer saker än vad det gjort på länge nu. Började med att åka vid lunch på fredagen till Uppsala, och var tillbaka i mitt eget korridorsrum igen. Rätt så tomt, men det kommer det bli ändrat på så fort jag får tid att flytta tillbaka allt. Mötte sedan upp David och Tobbe för att sedan grilla och dricka lite på den senares innergård med några till, vilket var riktigt schysst och gott. Drog sedan ner till Bryggan på Snerikes, vilket var helt okay men faktiskt inte så mycket mer, och trött staplade jag hem till min enkla boning. Allt var ju dock bara en uppvärmning för vad som komma skulle.

På lördagen åkte jag till Stockholm för att där vara med vid min blivande svåger Hameds svensexa, den första i mitt liv. Efter att ha på förmiddagen genomfört ett antal uppdrag med rätt så dåliga resultat blev det genast allvar när det var dags för mig som representant för familjen Norberg att se med hjälp av tio frågor att han visste tillräckligt om Malin för att gå gifta sig med henne. Han klarade uppdraget precis, och festen kunde fortsätta. Sedan v
ar det sen dags för honom att åka på vattnet efter en båt mitt i stan, iklädd en mankini. Priceless! Efter det blev det lite skumpa och fotbollsmatch i Rålambshovsparken, vilket tyvärr slutade med att en kille fick en fotfraktur men dock återkom senare på kryckor, starkt! Sedan bar det av till Centralbadet för bad, bärs, bastu och bubbelpool. Riktigt skönt var det! Vattnet i stora bassängen var mer fyllt av testosteron än klor när ett dussin grabbar började spontant tävla i vem som kunde häva sig upp flest gånger med en arm, eller simma längst under vattnet, och rätt som det var hade alla andra besökare lämnat bassängen. Där efter åkte vi till Restaurang Josefina för att äta och dricka. Blev lite av det mesta, bland annat lite klassisk hiphop-dricka beställdes in, tills personalen förklarade att de stängde, men vi fick sitta kvar en stund till. Efter att en efter en ramlade av så var vi till slut bara sex personer som fortsatte kvällen på klubben Collage, där den sedan avslutades vid småtimmarna.

Allt som allt väldigt roligt och skön stämning, och kul att få se några fler av de som ska komma på bröllopet. Framfö
r allt inte varje dag man är på sin enda systers blivande mans svensexa. Stort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar