måndag 3 augusti 2009

Möte med Bambi



Igår kväll när jag var på väg till jobbet i bilen höll det på att gå riktigt hemskt till. Första biten av körvägen är på grus genom skogen, och brukar på kvällen och morgonen vara rena Ett med naturen. Brukar se rådjur stå eller röra sig i skogskanten, eller harar springa som galningar framför bilen. En igelkott har även skådats den här sommaren under min väg till jobbet. Men igår var det ett litet rådjurskid som inte höll sig vid sidan av vägen, utan sprang rakt ut från mörkret in på vägen. Det var så litet att jag först trodde det var en stor hare, men eftersom det inte var några bilar i närheten så kunde jag sakta ner bilen rejält och undvika en olycka och då också se vad det var. Det rörde sig sen sakta framåt mitt framför bilen i strålkastarskenet och verkade alltför rädd för att springa iväg, men när jag blinkade med hellyset så sprang det undan in i mörkret igen. Va väldigt tur att jag hade Bambi kunnat gå samma öde som sin mamma. Fast får väl hoppas att den här lilla rackaren har sin kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar