tisdag 11 augusti 2009

Woop-woop! That's the sound of da police!

Sent igår kväll var jag sen till jobbet och hade därför väldigt bråttom när jag körde bil. Lite för bråttom skulle det visa sig. Körde på för full rulle och missade när det bytte från 50 till 30 för en kort sträcka över en bro. Kort därefter ser jag först ett starkt rött sken från en bil bakom och undrar vad det är, men när det sedan även dyker upp ett blinkande blått förstår jag att det är polisen. Kör in och stannar och en av poliserna går fram till min bil och ber om körkort och att jag ska blåsa. Hade inte kylan som Rocky att citera Big L (vet inte hur smart det hade varit heller), utan var mest förbannad på mig själv medan jag fick reda på vad som skulle hända. Kalaset gick på hela 3200 riksdaler, och körkortet behöll de med, men det får jag tillbaka om två månader. Mycket roligt man kan göra för den summan pengar, en kul resa eller liknande. Riktigt jävla surt! Men finns inte tid att gräma sig över det här. För mycket pengar för att ens tänka på, så får se det som bara siffror. Imorrn bär det av till Göteborg och Way Out West!

1 kommentar:

  1. Jag fick lägga ut 2400 för något år sedan. Jobbig summa så klart men alla som kör bil åker på det åtminstone en gång i livet. Inget foto på Klerups min när Dr Alban kör igång Hello Africa. Skulle jag kunna betala mycket för =).

    SvaraRadera