fredag 16 oktober 2009

5 mm

Har de senaste åren insett att mitt super-tjocka hår inte passar för ens halvlånga frisyrer. När jag var i Australien för ett par år sen så skulle man ju självklart fixa sig coolt, långt surfar-hår, men på mig blev det bara typ stort och fluffigt. Så numera brukar jag när det växt sig lite längre bara ta en hårklippningsmaskin och ta ner det till några få milimeter, vilket jag gjorde nu ikväll. Tog det mesta själv framför badrumsspegeln, och fick sen hjälp av en korridorsgranne att snygga till det lite där jag inte riktigt nådde eller såg. Kanske lite konstigt att göra det nu precis när kylan börjat komma och det närma sig nollgradigt, men bara att klä sig bra och hålla huvudet varmt. Dessutom är det så himla skönt att ta en dusch och bara kunna tvåla in med duschcreme över hela kroppen och slippa massa schampo, och sen känna vinden smeka hela huvudet. Underbar känsla!

Före och efter

3 kommentarer:

  1. Snaggat är ju aldrig fel men skäggstubben till vänster är ju perfekt. Den kunde du i alla fall ha sparat. =) Nästa gång du vill ha långt hår utan att det blir fluffigt rekomenderar jag saltvattenspray, plattång och vax. Kan inte gå fel då.

    Bra fart på bloggen nu för övrigt. Keep it upp!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar't i alla fall! :) Du kanske skulle prova ;) Idag är jag len som en barnrumpa, men att få fram lite sexig två-tre-dagars stubb är inga problem. Tack för tipsen! Skulle jätte-gärna också vilja ha rekommendationer på en bra ögonfransböjare och en bra hårbortagningsmaskin för benen! Nä, skämt åsido hehe, kort passar mig helt enkelt bättre än långt, överlåter det till andra som gör sig bättre i det.

    Japp, nu kör vi på! Detsamma!

    SvaraRadera
  3. He, he. För mig är den där skäggstubben snarare två månader =). Men det kanske tar sig.

    På tal om fåfänga: Jag körde pingis med brorsan, Putte Lindsten och Tirel förra veckan. I omklädningsrummet efteråt fäller en av oss (dock inte jag) följande kommentar:
    - Någon som har ansikts-creme?

    Klassiker!

    SvaraRadera