måndag 19 oktober 2009

You snooze you lose


Den personen som uppfann snooze-funktionen på väckarklockor borde ställas inför rätta inför internationella domstolen i Haag! Eftersom jag inte stöder dödstraff skulle jag yrka på lång isolering och rejäl prygling! Idag föll jag för frestelsen att trycka på knappen två gånger och få totalt en 20 min extra skön stund kvar under täcket, för att till mitt försvar hade jag ställt klockan på lite tidigare än jag behövde. Dock så "råkade" jag luta huvudet lite för mycket tillbaka efter att ha helt och hållet stängt av alarmet, och gjorde en Dulee Johnson, killen som verkligen fick känna på att om man slumrar så förlorar man, och sov 40 min till! Ingen fara på taket egentligen, men ändå jobbigt och en plump i protokollet, dvs mitt egna planerade schema för dagen, och kunde ha sovit mycket längre om det ville sig illa. Utvilad blev jag i alla fall. Svårt dock sen att hitta en bra plats på biblioteket, men gick det med till slut. Kanske får införskaffa en lite större riktig väckarklocka istället för mobil-alarmet. Kanske den här, men annars gillar jag den här snygga klockan mycket mer som jag sett både i retro-butiken (kommer inte ihåg namnet, men är en kedja) i Durham och på museet i Liverpool.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar