lördag 24 oktober 2009

The Shower Head



I torsdags natt så sov jag då över hemma hos min syster. Hon och hennes man har en liten men väldigt fin och mysig lägenhet. Fint trägolv, stora fönster, fräsch lång köksbänk och ett schysst och lagom stort badrum. Just badrummet, och specifikt då duschen, är något jag ofta uppmärksammar när jag är där. Även om jag själv är rätt så nöjd med mitt lilla badrum så har jag bara ett vanligt litet vitt duschmunstycke som sitter på en slang, dock med ett rätt bra tryck i det så inga problem. Deras dusch är dock mycket finare, helt i metall, med en liten glasdörr som man kan svänga ut för att hålla undan vattnet från resten av rummet och golvet, och med framförallt ett duschmunstycke som heter duga. Jag måste erkänna att jag alltid är lite rädd när jag ska slå på vattnet och tittar upp mot det lätt hotfulla duschmunstycket som har säkert en diameter på 20-25 cm. Får mig varje gång att direkt tänka på Seinfeld och avsnittet "The Shower Head". Klarar mig dock alltid helskinnad ut där ifrån efter att ha fått en mycket behaglig dusch.

2 kommentarer:

  1. Härligt att kunna roa! Tror att 'Commando 450' är lite för kraftfull, så siktar nog in mig på att skaffa en 'Stockholm Super Streamer' istället.

    SvaraRadera