söndag 15 november 2009

Gröna fingrar

Igår var jag med två tjejer ur korridoren på IKEA för att piffa till vårt trista kök litegrann. När det kommer till gardiner och sådant har jag väl en åsikt, men en ganska så enkel sådan. Jag var nog mest med som representant för de manliga två niondelarna i korridoren så att det inte skulle bli alltför rosa eller så. Gick i alla fall väldigt snabbt och smidigt, och blev ett par snygga, lätt genomskinligt klarblå gardiner, en svart gardinstång och en liten blomma att ha i fönstret. Just på blomsteravdelningen så fick jag också lust att köpa in något till mitt eget rum. Har tidigare haft en kaktus, som jag på något sätt lyckades döda, men skamm den som ger sig så köpte en igen. Blev också en kruka till, som snyggt matchar de två soffkuddarna jag redan har och som kan ses i inlägget nedan. Så nu står den taggiga växten fint i fönstret. Sägs ju att man ska prata med sina växter, men tycker det är väldigt ohövligt att göra det om jag ska säga 'du' hela tiden. Har dock hittills inte kommit på något bra namn så tar gärna emot förslag!

Vad ska den heta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar