fredag 13 november 2009

Stil i snön



Inatt så kom då snön, äntligen, till Uppsala. Äntligen säger jag för att jag verkligen gillar klara, vackra vinterdagar och den vita snön lyser upp de tidigare så grå dagarna. Självklart måste man då anpassa sig efter den kallare temperaturen, men finns inget som säger att man ska strunta i stilfullheten för det.
Förra helgen var jag ute på stan och letade efter en varm och go stickad tröja. Fann till slut precis en sådan jag hade tänkt mig på H&M, och kom även billigt undan så när jag kikade runt och såg en väldigt stilig rock som också den var relativt billig så slog jag till. Köpte sedan dessutom en snygg halsduk som passade snyggt till det andra.
Igår så köpte jag något som jag inte haft på mig på flera år faktiskt men kände att det var dags för; ett par långkalsonger. När jag sedan idag kunde hämta ut på posten den snygga mössa som jag köpt på nätet så har jag nu allt jag behöver i kylan och fortfarande med klass.

Rock: H&M, 699 kr
Halsduk:
H&M, 99 kr
Mössa: The Stray Boys, lånad
(glömdes kvar av en kompis i mitt rum, finders - keepers)
Handskar: Gamla, märke och pris okänt
Attityden: Stenhård

Tröja: H&M, 299 kr
Långkalsonger: H&M, 149 kr
Tofflor: Hush Puppies, födelsedagspresent
Dryck: Öl, Bellman, Systembolaget, 13,70 kr
Blicken: Min egna unika, priceless

It sure never does, but still do in Uppsala

3 kommentarer:

  1. Snyggt! Långkalsongerna möjligen undantaget. Påminner om Andreas Larssons cheap-monday jeans (som dock är betydligt tightare). Inköpsställe på mössan? Har letat en ny under en längre tid utan framgång.

    SvaraRadera
  2. Tackar! Långkalsongerna är ju hur sköna som helst, en riktig färgklick! Mössan är en The Stray Boys köptes på zoovillage.com, fri frakt numera.

    SvaraRadera
  3. Per bara att erkänna, du Klär dig bättre i min mössa än vad jag gör. damm you!!!

    SvaraRadera