lördag 7 november 2009

Goda Adolf


Även igår var det en minnesvärd dag. Efter att ha läst på bra i biblioteket på förmiddagen och över lunch så träffade jag Daniel och David med två kompisar på eftermiddagen för att äta två hamburgertallrikar för priset av en, så per skalle fick man bra med mat för bara 27 kr och ölen kostade som vanligt bara 19 kr för en stor stark. David och Daniels kursare Alex påpekade att det faktiskt var Gustav Adolfsdagen och allmän flaggdag, vilket även firas genom att man kan äta en Gustav Adolfsbakelse.
Efter en bra start på fredagen så cyklade jag hem, kollade min postlåda och fick där se ett kuvert från Adolf Lindgrens Stiftelse. Har genom att jag är från Örebro sökt deras studiestipendie tre år i rad nu. Fick det inte första året men välbehövligt andra gången jag sökte, så förväntade mig inte att få det i år igen och höll verkligen nere förhoppningarna när jag sakta sprättade upp kuvertet. Till min positiva förvåning så fick jag stipendiet i år igen, vilket är så klart hur kul och skönt som helst! Fortsatte fredagen och firandet med att gå på klubb på Norrlands nation och lyssna på hip-hop från DJ Amato och Timbuktu som gästade och spelade skivor, så blev en rätt skön kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar