söndag 15 november 2009

D. Original - Katie Melua / Dinosaur Jr / The Cure

I onsdags var jag och hälsade på min syster i Stockholm bara över kvällen. På tåget på väg hem så satte jag på min iPod och letade efter något lugnt och avkopplande att lyssna och halvsova till nersjunken i sätet. Blev Katie Melua. Den georgie-brittiska sångaren är väldigt behaglig att både titta och lyssna på och har en väldigt vacker och ljuv stämma som passar mycket bra till hennes ofta lugna låtar, och passade perfekt att slumra lite till på tåget. Skivan jag lyssnade på är hennes andra album, "Piece By Piece", och innehåller en av mina favorit-covers, "Just Like Heaven" som först gjordes av The Cure 1987. Låten spelades även in av gruppen Dinosaur Jr. något år senare i en då mycket snabbare och tyngre version. Riktigt bra den med, men jag föredrar Meluas mer mjuka version. Hur som helst en fantastisk låt från början som sedan stöpts om till två andra pärlor.

The Cure - "Just Like Heaven"


Dinosaur Jr. - "Just Like Heaven"


Katie Melua - "Just Like Heaven"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar