torsdag 5 november 2009

Lost and found



Jag är ibland något utav en mästare på att tappa bort saker. Tur i oturen så kommer de nästan alltid otroligt nog dock tillbaka på något sätt, antingen att jag hittar dom eller någon annan. Är som en bumerang.
I Durham så tappade jag min plånbok, men redan dagen efter så hade en tjej lämnat in den till polisen. Tyvärr blev det aldrig att jag tackade henne personligen, för jag tappade bort papperslappen jag fick med hennes telefonnummer på.
I somras så tappade jag bort samma plånbok igen, och då två gånger på två dygn. Första gången så glömde jag den på en badstrand, men som tur var var den kvar när jag åkte tillbaka och kollade. Andra gången så tappade jag den vid ett marknadsstånd, och då hittades den av en tjej som ringde polisen så jag fick reda på det och min mamma kunde plocka upp den och belöna den goda gärningen.

För snart två månader sen så var jag ute och festade här i Uppsala tillsammans med my aussie mates Leon och Pops, men väl nere vid nationen så märkte jag att mitt pass, som jag hade som legitimation, inte låg kvar i jackfickan. Sprang hem igen, vände upp och ner på mitt rum men utan att finna det. Hur jag sen kom in på klubben är en annan historia, men passet hade i alla fall hittats och lämnats in på polisstationen redan dagen efter.
Igår när jag på kvällen kom hem från biblioteket så märkte jag att jag tappat mina extranycklar som jag hade lånat ut och fått tillbaka av en kompis. Så på vägen ner till stan för att fika med en annan kompis så tog jag samma väg förbi biblioteket som jag tog hem. Hade inga förhoppningar alls att hitta dom eftersom det var kolsvart ute och knappt upplyst, men eftersom det såg ut att kunna snöa under natten så var det värt ett försök. Nästan framme vid byggnaden så tänkte jag att de förhoppningsvis låg där inne och jag skulle gå förbi och kolla imorgon, men när jag tittade där min cykel hade stått så låg där en liten bekant knippa på marken. Hade troligtvis ramlat ur när jag tog upp cykelnyckeln ur samma ficka, och jag hade inte hört dem falla mot marken eftersom jag lyssnade på musik.

En del har tur i spel, och en del har tur i kärlek... jag har i alla fall en riktig tur att lyckas hitta eller få tillbaka de viktiga saker som jag ofta lyckas tappa bort. Får hoppas den goda lyckan sprider sig nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar