fredag 6 november 2009

Remember, remember the Fifth of November



Igår var det den femte november, vilket i England är Guy Fawkes Night som firas med brasor och fyrverkerier. Jag passade på att uppmärksamma kvällen genom att se en väldigt passande film, "V för Vendetta". Har tänkt att se den väldigt länge, både på eget bevåg och för att jag fått rekommendationer från vänner om den. Filmen bygger delvis på sprängningsförsöket av brittiska parlamentet just detta datum för över 400 år sedan, men utspelar sig i framtiden. Är inget stort fan av serietidnings-filmer eller science-fiction, men jag gillade verkligen den här. Väldigt bra historia, som blandar in en hel del politik, och bra action. Huvudkaraktären 'V' är cool med, och så även Natalie Portman i den andra huvudrollen, som till och med är snygg som snaggad! Bra film rätt igenom, får en fyra!
För övrigt fick jag även påminnt genom ett samtal av min far att det var min dopdag igår. Inte för att jag kommer ihåg själva tillfället själv, men kommer nu komma ihåg den femte november också för denna anledning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar