söndag 22 november 2009

Blixtvisit

Igår åkte jag hem till Örebro bara över natten. Mamma var i Uppsala och hjälpte brorsan flytta, så efter det så åkte jag med i bilen tillbaka. Åker knappt tillbaka till Örebro så ofta numera. Syskonen bor här i stan och i Stockholm, så mamma och pappa är här då och då ändå. Dessutom har större delen av mina kompisar också lämnat staden, fast såklart ett par kvar.
En av orsakerna till att jag åkte hem nu var att Jonas är hemma från Vancouver drygt en vecka, och i och med att jag åker bort snart ett par dagar så fanns det inte så mycket mer tid att ses än nu. Igår kväll träffade jag Tomas och Håkan snabbt över en öl, och i eftermiddags Jonas och Michelle över en kopp kaffe. Hann såklart också umgås en del med mor och far och äta gott. Blev rätt snabba träffar, men trevliga.
Är lite konstigt med kompisar och kontakter numera tycker jag. Folk flyttar runt till alla möjliga ställen, vilket såklart är kul, och man ses nästan bara vid storhelgerna och kanske någon gång på sommaren och ibland något mer. Då spelar det inte så stor roll om de bor på andra sidan klotet eller bara landet. Vissa hör man av på något sätt då och då, och när man ses så spelar det inte så stor roll när det var senast man sågs, man kommer in i det vanliga gamla tugget typ. Är ju väldigt bra och skönt, bara lite konstigt på något sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar